Minulle on sattunut hyviä rakastajia, eikä vähäisimpänä ole viimeisin. Tai ehkä minä olen vain kokematon, ja kovin kokematonhan minä olen. Nauttinut olen kuitenkin myös.

A-mies pitää yhteyttä, on kiinnostunut, mutta ei painosta mihinkään. Oikeaa elämää nähneen oloinen, mutta nuorempi kuin oletin. Jostain syystä ikäero häiritsee minua hivenen, vaikka ei kai sellaisella pitäisi olla väliä. Ehkä olen itse itsestäni epävarma, kehittämässä ikäkriisin?

Exä soitti terveydestään huolestuneena. Ajoittain meillä on niin käsinkosketeltava yhteys, että mietin miten se kestää uudet suhteet sitten kun ne vakiintuvat. Tai miten uudet suhteet kestävät sen?

Salimies käänsi taas kerran miltei selkänsä, mutta paikkaili sitä huomiolla seuraavana iltana. Jokin on rutussa välillämme, mutta ei oikein katkea. Tai voinhan olla väärässäkin, tulkita väärin kaikessa kokemattomuudessani. Minä en jaksaisi pelata, ja pelaan kai aina liian avoimesti. Siksikö sären itseni, häviän - ja pelotan muita?

Sinun rinnallasi täytyy olla vahva mies, sanoi ystäväni. Et sinä jaksa ketään perässä vetää.

En jaksakaan. Kunpa löytäisin sellaisen, jonka rinnalla saisin olla itsekin heikko, joka täyttäisi vetovuoronsa. Tai ehkä minä en osaa, uskalla, olla heikko, ja siksi houkutan vain hetkeksi iholleni. Todellakin: houkutan, hetkeksi. Toistaiseksi olen karkottanut pois ne miehet, jotka ovat halunneet siihen jäädä, ja tavoittelemani - jos sitä edes tiedän - tuntuu pakenevan. Välillä tunnen itseni perhoseksi, jota kukaan ei uskalla pitää kädessä. Tai ehkä olenkin ampiainen.